İlklerle dolu bir üç ay!

Yer: Hamamatsu, Tarih: 13 Kasım 2011

Eveeet, 3 ay oldu dışarıda fink atmaya başlayalı! Nasıl da hızlı geçti bu 3 ay!

İlk 1 ay genelde evdeydik, hava da sıcaktı zaten pek gezmece tozmaca şansım yoktu. Sonra babaannem geldi, onunla rüzgar gibi geçti bir 2 hafta. O sırada Hamamatsu’dan da ilk gez dışarı adım attık. Tokyo’daki ve Kosaka’daki evlerimizi gördüm… Güzel havada gezmek çok keyifliydi… Ama sonra birden hava serinlemeye başladı ve yukarıdan sular düşmeye! Sonradan öğrendim ki, bu yağmurmuş. Ilık havada banyo gibi güzel bir şeydi, ama havalar soğudukça o çekiciliği kalmadı. Sanırım güneşli günler bana daha keyif veriyor. Keyif demişken şu sıralar gülmekten kendimi alamıyorum. Ağzım kulaklarımda, aman nazar değmesin diyelim, dileyelim!

Dedim ya keyfim yerinde! Neden olmasın? Etrafımdaki hemen herkes çok güleryüzlü, çok sıcakkanlı… Herkes bıcır bıcır konuşup duruyor, yeri geliyor şarkı söylüyor, yeri geliyor gezmeye gidiyor benimle… Babam yanımda yokken ve babaannem illa ki ekranda, o da olmadı telefonda beni lafa tutuyorlar… Yalnız annemin dedikleriyle babamın dedikleri sanki aynı şeyler de söylenişleri farklı gibi… Ben anlıyorum ikisini de ama, hani neden aynı seslerle konuşmuyoruz bunu çözemedim henüz…

Bu dönemde sanırım bir çok ilki de yaşadım dış dünyada… Biraz staj dönemi olarak kabul ediyorum bu süreyi. Mesela, ilk kez banyoya girdim, ilk kez uçağa bindim, ilk kez hayvanat bahçesine gittim, ilk kez MacLaren’imle tur attım, ilk kez aşı oldum, ilk kez dondurma yedim…

Ama hepsinden öte ilk kez tamamen keyif için uzun mesafeli yolculuğa çıktım…! İlk geldiğimiz yer içerideyken son kez geldiğimiz yer, Hakodate idi… Annem de babam da Hakodate’yi çok sevmiş olmalılar ki, benim ilk burayı görmemi istemiş annem… Bi’taneciksin! Burada ilk kez banyodan çok daha büyük, hatta kocaman bir su kütlesi gördüm, masmavi! Babam çok heyecanlıydı! Sanırım bu denizmiş! Derin, çok derin bir mavi! Babam delinin teki deniz kesmemiş olmalı ki, bir de 2 gün sonra tutup göle de getirdi… Hatta bir ara orası Japonya’daki en derin gölmüş diye de duydum… Sanırım derin olan her yere gidiyoruz bundan sonra… Kendi kendimi takip etmem bile zorlaştı. Artık daha sık not almalıyım samırım….

Bu arada çukulata denen o tadı arıyorum fellik fellik! Bulanların, nerde olduğunu bilenlerin haber vermesi rica olunur…!

Leave a Reply

