Kosaka Diye Bir Yer

Tarih: 25 Eylül 2011, Yer: Kosaka

13 Ağustos’ta dış dünyaya açılmamın ardından biraz güç toplamak, biraz da dış dünyanın inceliklerini anlamak için göreceli küçük yerler olan Hamamatsu ve Kosaka’da staj yaptım…

Hamamatsu’da evde en fazla bahçeye çıkıp, sıcaktan hemen içeriye kaçmamızdan ve bir yere gidilecekse de fıldır fıldır araba ile gittiğimizden pek dış dünya ile bağlarım güçlenmedi… Biz de bunun üzerine babamın yanına annem ve babaannem ile bir haftalık ek bir teknik gezi daha yaptık.

Hamamatsu’dan Kosaka’ya giderken ilk kez şinkansen’e bindim… Hem de iki ayrı türüne… Dışarıyı seyretmek için didindim durdum ama gördüğüm her şey benim için ilkti ve o tren denilen araç çok hızlıydı… Neredeyse hiç bir şeyi net göremedim, vızır vızır geçip, gözden kayboldular…! Sonra bir yere geldik ve orada otobüs denilen sarsıntılı kutuya bindik… Her yerinden gıcır gıcır sesler çıkaran, o sarsıcı tecrübeden sonra nihayet babamın küçük köyüne vardık…

Burası biraz serin ve küçük bir yer gibi… Hamamatsu’da çok insan ve araba vardı mesela ama burada daha az… Ama burada dışarıda uzun uzun sıcaktan bunalmadan, keyifle geziler yapabildil annem ve babaannemle! Çok sevdim burayı, dışarıdaki yaşlı teyzeler bile gelip benimle ilgilendiler… Bütün gün oyunlar oynayabildiğimiz sımsıcak bir yer, bu ev… Bu arada itiraf etmeliyim ki babaanneme çok alıştım. Yumuş yumuş omzunda uyumanın tadı başka hiç bir yerde yok…O kadar keyifli ki, hemen her gün oyunlar oynayıp, danslar ettik ve beraber uyuduk… Tek derdim babaannemin kısa süreliğine burada oluşu… 2 Ekim’de gidecek, o zamana kadar zamanın tadını çıkaralım…

Tek derdim babaannem demiştim ama aslında yanılmışım. Asıl derdim buranın banyosu… Hamamatsu’da sıcak sularda cıbı cıbı yaparken, burada sıcak su hep akıp gidiyo, hiç birikmiyo… Babam duş diyo buna, sevmedim! Neyse, dert etmemek lazım bunları… Sonuçta hep burada olmayacağımı biliyordum…!

Bu hafta sonunda Tokyo’daki evimizde olacakmışız!

Leave a Reply

