Yeni Yıl Geldi de Geçiyor!

Yer: Hamamatsu – Tarih: 1 Ocak 2012

 Etrafta bir ses var! Uzaklardan gelen “donnnn donnn” sesi! Gecenin bir yarısı, bir de bizimkilerin vıdı vıdı konuşması! Yahu ne var, ne oluyor? Gecenin bir vakti, uykudan uyandırdınız değsin bari!

 Neyse, babam kucağında açıkladı en nihayet. Yeni Yıl gelmiş! 2011 bitmiş, 2012 gelmiş. O yüzden yakındaki tapınakta çanlara vuruluyormuş. Duyduğum ses, çan sesiymiş. Bir de çok feci canım sıkıldı. Benim minik tavşan yılım bitmiş, yerine dev ejderha yılı gelmiş annem öyle dedi. Yoksa ejderha tavşanı yedi mi..? Birisi açıklasın yazık değil mi tavşana!?

 Tavşancıktan başka bir diğer kafa karışıklığı da yeni yıla kaç kere girdiğimizle ilgili… Yeni yıla girişte, babaannem dahil, hemen herkesle de konuştuk. Ama hem gece, hem sabah konuştuk! Babaannem yeni yıla neden sabah girdi de biz gece girdik bir türlü anlamadım. Her halde, yeni yıl bir evden, diğer eve giderken geç kalıyor. Kutlamalar, konuşmalar derken yeni yılın babaanneme gitmesi sabaha kadar sürdü demek ki!

 Yeni yıla girdik oh uyuyalım uzun uzun derken, bu sefer de sabahın köründe, uyandırıldım apar topar… Neymiş yeni yılın ilk gün doğumunu görmeye gidiyomuşuz… Sabah soğuğunda okyanus kenarına gittik, dedem götürdü sanırım… Arabaya binince uyuyakaldım bundan sonrasını hatırlayamıyorum. Oysa ki apar topar yola çıkınca, merak da etmiştim! Kısmet bir sene sonrasına artık! Bu arada bugün dedemin yaş günü, kutlamayı da arada yaptık, aile arasında!

İyi yaşlar dedeeee! Mutlu yıllar!

Leave a Reply

